INSPIRATION part 2: Michael Strunge

Nej, jeg vil ikke dø. Jeg vil bare være ufødt




Livets Hastighed
Livets Hastighed  
1978




Knuser uret
med mine tanker
― jeg lever kun
med livets hastighed


Skifter hurtigt

til ny forklædning
― jeg behøver forandringer
med livets hastighed


Danner kontrast

behøver ingen camouflage
― død og træt af
ikke at være mig selv


Skifter farve

anarkistisk kamæleon
― kaster masken
ændrer leveform


Mit sind

gror ud af mit hoved
― skiftede sind
efter at have været død


Endelig

det lader til at jeg ved nu
― at jeg ikke har
et uforgængeligt selv


Hvem ved

ved hvad ens selv er lig?
― jeg er ligeglad
skaber selv mit selv


Skifter fart

jeg har brug for fartskift
― jeg ændrer mit liv
før det ændrer mig





Michael Strunge var et menneske, der var splittet mellem to dele af sig selv: Den glødende livsglæde og den dybe depression. Hans digte Inspirerer mig meget med hans melankolske kropsbevidsthed og til tider maniske kærlighed til livet.
Strunge var meget indspireret af David Bowie, og ovenstående digt er indspireret af sangen "Speed of Life"


Strunge døde af at hoppe ud af vinduet fra 3. sal, fordi han troede at han kunne flyve.





.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar